Blog firmowy może być domeną jednego autora (Play) lub wielu (mBank), a także być dziełem autora do tej pory nie związanego z firmą (PKP SA Wrocław Główny). Nie ma także uniwersalnych zasad co do form, kategorii, czy częstotliwości dodawania postów. Z równie dobrym rezultatem można to robić dwa razy dziennie, jak i dwa razy w tygodniu.
Blog firmowy nie jest tylko oknem, przez które firma może prezentować się klientom w niekonwencjonalny sposób, lecz także narzędziem integrującym zespół, odgrywającym dużą rolę w komunikacji wewnętrznej i employer branding.
Joanna Gajewska, NK.pl Agnieszka Guzek, Internet Talents
Blog firmowy nie jest tylko oknem, przez które firma może prezentować się klientom w niekonwencjonalny sposób, lecz także narzędziem integrującym zespół, odgrywającym dużą rolę w komunikacji wewnętrznej i employer branding.
Kamila Karpińska – koordynatorka zwycięskiego bloga mBanku – z humorem opowiadała, jak włącza współpracowników w tworzenie mBloga: „Przychodzę na pogawędkę do kolegów, którzy akurat wprowadzają nowy produkt i po krótkiej rozmowie proponuję jednemu z nich: "kochanie, napisz o tym na bloga”.
Kamila Karpińska, mBank
O blogach jako narzędziu komunikacji wewnętrznej, zwłaszcza w przypadku dużych, transnarodowych korporacji, opowiadała Catherine Tilley z McKinsey Knowledge Centre. Na swoim przykładzie mówiła, że gdy znalazła się w obcym kraju – wśród obcych ludzi, stwierdziła, że najlepszym sposobem na komunikację w nowym środowisku jest właśnie blog. Jest szybki, nieformalny, ale jednocześnie pozwala dobrze poznać wcześniej ustaloną grupę docelową. W dalszych etapach pozwala to dostosować język i tematykę do oczekiwań czytelników – przecież to dla nich pisze się bloga.
Catherine Tilley, McKinsey Knowledge Centre Tomasz Sulewski,TP SA
Kulminacyjnym punktem konferencji było wręczenie, przez Jarosława Sobolewskiego z IAB, dyplomów dla zwycięzców w konkursie na najlepszy polski blog firmowy. To już trzecia edycja konkursu organizowanego przez Dominika Kaznowskiego, blogera i eksperta branżowego. Tym razem blogi oceniała ponad setka studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego w ramach projektu „Blog jako narzędzie PR”, realizowanego pod kierunkiem Dominika Kaznowskiego.
Marcin Gruszka, Play Kamila Karpińska, mBank
Karol Wieczorek, Netia Marta Zawierta, Rupieciarnia.com.pl
Całość fotoreportażu:
a po spotkaniu udaliśmy się na BlogParty, czyli rozmowy kuluarowe w Klubie Cynamon
świetne info
OdpowiedzUsuńSocial media to przede wszystkim różnego rodzaju portale i pod uwagę warto wziąć to, że każdy z tych portali działa inaczej i ma inne zasady. Słyszeliście o ograniczeniach na Messengerze? Ja czytam o nich właśnie na stronie https://porozmawiajmymamo.pl/jak-dziala-ograniczenie-na-messengerze/ i kilka informacji mnie zaskoczyło.
OdpowiedzUsuń