Social Media Day – blogi firmowe

Najlepiej blogujące firmy w Polsce spotkały się na Social Media Day. Ile firm, tyle sposobów na sukces bloga firmowego - takie wnioski można wyciągnąć po konferencji Social Media Day Poland, tym razem poświęconej blogom firmowym, podczas której blogujące przedsiębiorstwa dzieliły się receptami na sukces.

Blog firmowy może być domeną jednego autora (Play) lub wielu (mBank), a także być dziełem autora do tej pory nie związanego z firmą (PKP SA Wrocław Główny). Nie ma także uniwersalnych zasad co do form, kategorii, czy częstotliwości dodawania postów. Z równie dobrym rezultatem można to robić dwa razy dziennie, jak i dwa razy w tygodniu.

Blog firmowy nie jest tylko oknem, przez które firma może prezentować się klientom w niekonwencjonalny sposób, lecz także narzędziem integrującym zespół, odgrywającym dużą rolę w komunikacji wewnętrznej i employer branding. 




           Dominik Kaznowski, blogifirmowe.wordpress.com                                                                         Andrzej Garapich PBI


Joanna Gajewska, NK.pl                                                           Agnieszka Guzek, Internet Talents

Blog firmowy nie jest tylko oknem, przez które firma może prezentować się klientom w niekonwencjonalny sposób, lecz także narzędziem integrującym zespół, odgrywającym dużą rolę w komunikacji wewnętrznej i employer branding.

Kamila Karpińska – koordynatorka zwycięskiego bloga mBanku – z humorem opowiadała, jak włącza współpracowników w tworzenie mBloga: „Przychodzę na pogawędkę do kolegów, którzy akurat wprowadzają nowy produkt i po krótkiej rozmowie proponuję jednemu z nich: "kochanie, napisz o tym na bloga”.



Kamila Karpińska, mBank

O blogach jako narzędziu komunikacji wewnętrznej, zwłaszcza w przypadku dużych, transnarodowych korporacji, opowiadała Catherine Tilley z McKinsey Knowledge Centre. Na swoim przykładzie mówiła, że gdy znalazła się w obcym kraju – wśród obcych ludzi, stwierdziła, że najlepszym sposobem na komunikację w nowym środowisku jest właśnie blog. Jest szybki, nieformalny, ale jednocześnie pozwala dobrze poznać wcześniej ustaloną grupę docelową. W dalszych etapach pozwala to dostosować język i tematykę do oczekiwań czytelników – przecież to dla nich pisze się bloga.



Catherine Tilley, McKinsey Knowledge Centre                                                                       Tomasz Sulewski,TP SA


Kulminacyjnym punktem konferencji było wręczenie, przez Jarosława Sobolewskiego z IAB, dyplomów dla zwycięzców w konkursie na najlepszy polski blog firmowy. To już trzecia edycja konkursu organizowanego przez Dominika Kaznowskiego, blogera i eksperta branżowego. Tym razem blogi oceniała ponad setka studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego w ramach projektu „Blog jako narzędzie PR”, realizowanego pod kierunkiem Dominika Kaznowskiego.

Marcin Gruszka, Play                                                       Kamila Karpińska, mBank


Karol Wieczorek, Netia                                                  Marta Zawierta, Rupieciarnia.com.pl

 Całość fotoreportażu:



a po spotkaniu udaliśmy się na BlogParty, czyli rozmowy kuluarowe w Klubie Cynamon


2 komentarze:

  1. Social media to przede wszystkim różnego rodzaju portale i pod uwagę warto wziąć to, że każdy z tych portali działa inaczej i ma inne zasady. Słyszeliście o ograniczeniach na Messengerze? Ja czytam o nich właśnie na stronie https://porozmawiajmymamo.pl/jak-dziala-ograniczenie-na-messengerze/ i kilka informacji mnie zaskoczyło.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...